Uudet akut – osa 1

Melianin hupiakut olivat tarrojen mukaan vuodelta 2007. Kesälomareissulla ne meinasivat jo väsähtää, vaikka veden lisäyksen myötä ne kestivätkin kauden loppuun asti. Sain tilaisuuden ostaa kohtuu edullisesti Enersyssin AMG geeliakkuja, joten tein päätöksen akkujen vaihtamisesta. Mittausten perusteella vanhojen akkujen paikalle mahtuu kaksi 190ah akkua. Painoa tuollaisilla akuilla on reilusti, joten kiinnitys pitää miettiä tarkasti. Akkujen ja kaiken muunkin painavan pitäisi pysyä veneessä paikoillaan, vaikka vene käännettäisiin ylösalaisin…

Näiden vanhojen hupiakkujen tilalle pitäisi saada kiinnitettyä kaksi isoa Enersysin 190ah akkua

Näiden vanhojen hupiakkujen tilalle pitäisi saada kiinnitettyä kaksi isoa Enersysin 190ah akkua

Vanhat akut ja niiden kaukalot poissa

Vanhat akut ja niiden kaukalot poissa

Alumiinisesta kulmalistasta tehdyt kiskos, johon saa kierretangot kiinnitettyä. Kierretankojen päälle tulee lista, joka pursitaa akut paikoilleen.

Alumiinisesta kulmalistasta tehdyt kiskot, johon saa kierretangot kiinnitettyä. Kierretankojen päälle tulee lista, joka pursitaa akut paikoilleen.

Puinen akkujen kokoinen mockup kehikko ja alumiinikiskot suunnilleen lopullisessa asennuspaikassa

Puinen akkujen kokoinen mockup kehikko ja alumiinikiskot suunnilleen lopullisessa asennuspaikassa

Kierretankoja varten tulevat mutterit liimattu kiinni epoksilla. Ei niinkään lujuuden takia, vaan asennusta helpottamaan.

Kierretankoja varten tulevat mutterit liimattu kiinni epoksilla. Ei niinkään lujuuden takia, vaan asennusta helpottamaan.

 

Tagged , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *