Niinhän siinä taas kävi, että blogin päivittäminen lopahti kauden lopulla. Kiireet työ- ja siviilielämässä ajoivat kirjallisten harrastusten ylitse. Loppukaudesta ajettiin vielä muutamia tiistiksiä, SPS:n mestaruuskisa ja Karvalakkikisa. Viimeksi mainittu oli tällä kertaa poikkeuksellisen kevyttuulinen ja sen siivittämän saavutettiinkin Shere Khanin ensimmäinen palkintosija ko. kisasta. Tiististen rankingissa Shere Khan sijoittui lopulta sijalle 14/72, jota täytyy pitää tyydyttävänä tuloksena.

Mennyt kausi oli kipparille ja tiimille jonkinlainen välikausi. Ajeltiin vain LYS- kisoja ja joissa taso ei luonnillisestikaan ole IRC tai ORCi luokkien mukainen. Useassa kisassa oltiin palkintopallilla, mutta silti saavutuksia on vaikea arvottaa, koska kovimmat kilpailijat ovat muissa luokissa.

Mitä sitten ensi kaudella? Mieli tekisi ajaa enemmän ratakilpailuja, joita LYS puolella ei käytännössä järjestetä ollenkaan. Tilasin syksyllä Shere Khanille ORC testimittakirjan jonka mukaan GPH olisi 653,5 ja tuolla luvulla oltaisiin oltu 2012 sarjassa ORCi3 luokassa. Mutta mutta, syksyn mittaan tuli uutisia, joiden mukaan ORCi laskentakaavat päivittyvät melko radikaalisti vuodelle 2013. Lisäksi erilaisista nettikeskusteluista (lähinnä fe83 forumissa) olen ymmärtänyt, että luokkarajatkin voivat tulevana vuonna kokea isompaa remonttia.

IRC puolella oli viime vuonna selkeästi välivuosi ORCi MM-kisojen viedessä venekuntien huomion. Olen edelleen sitä mieltä, että IRC olisi selkeytensä vuoksi parempi sääntö. Meidän osalta pienempien veneiden vähyys on kuitenkin ollut esteenä mielekkäälle kisaamiselle.

Lopullinen päätös ensi vuoden kilpailuista ja sarjasta tehdään kun eri sääntöjen luokkarajat selviävät.

Kimmo